Empo TV

Taxiselskap får kritikk for å komme for sent

Foreldre opplever at taxien ikke kommer til avtalt tid - eller uteblir

Ved årsskiftet fikk taxiselskapet Ridel ansvaret med å frakte elever med funksjonsnedsettelser i Kristiansand. Nå får selskapet kritikk for at taxiene deres kommer for sent, og i verste fall, uteblir.

Empo TV
Empo TV

Publisert:

Sist oppdatert: 18.01.2022 kl 09:32

En av de som kritiserer Ridel for slett kjøring er Anette Jensen, som i tillegg til å være leder av Handikappede barns foreldreforening, også er mor til en 14 år gammel gutt. - Foreldrene er bekymret. De vet ikke når taxien kommer for å hente barnet, når barnet kommer hjem eller hvordan de som foreldre skal få kabalen til å gå opp, sier Jensen til NRK. Hun tror usikkerheten bidrar til å gjøre barna utrygge, og da NRK var på besøk hos dem for å ta opp en reportasje på tirsdag, skjedde det igjen: Taxien ble forsinket. Først når klokka er 08:29 kommer den, og det er minuttet før sønnens skoledag starter. - Jeg tenker på sønnen min og hvordan dette føles for ham. Nå kommer han for sent. Jeg vet ikke om han får en god start på dagen, sier Jensen.

Ifølge Anette var det et møte mellom foreldrene og Ridel tre uker før taxitilbudet begynte, og hun opplevde at selskapet hadde forståelse for at de skulle kjøre barn som trenger trygge rammer. - De lovet også at callsenteret skulle være i orden, sier Jensen, som nå mener at Ridel ikke har innfridd forventningene. - Helt konkret er det barn som har ventet i 30 minutter etter at skolen har begynt. Og prøver man å ringe til sentralen, får man ikke svar, sier hun videre. Også Curt Andreassen har opplevd at Ridel ikke har vært presise. - Sønnen min skulle hentes kl. 15.00. Da de ikke kom, ringte jeg og fikk ny beskjed om at de skulle komme mellom 15.30 og 16.00. De kom først klokka 18.15, sa Andreassen.

Det er InterCab AS som eier Ridel, og daglig leder i taxioperatøren, Jens Glad Balchen sier at han har forståelse for kritikken som har blitt reist mot selskapet. - Vi beklager problemet skiftet av operatør har medført for elever, foreldre og skoleansatte. Balchen forteller at de var forberedt på at det kunne komme en del utfordringer, og han er ikke overrasket. - Slik vil det nødvendigvis være når man skifter en operatør for en så omfattende og sammensatt oppgave, sier Balchen videre, og han fortsetter med å si at avvikene skyldes innkjøringsproblemer, ufullstendighet og feil i datagrunnlaget, samt glatte veier.

Balchen erkjenner at kommunikasjonen med foreldrene burde vært bedre, men mener noen har forventninger som ikke kan innfris. - Noen klager på at de ikke får samme hentetid som før. Vi prøver å jenke oss, men det lar seg ikke gjøre å oppfylle alles ønsker, sier han. Han mener imidlertid at mye er på rett vei, og at selskapet jobber med å løse problemene.

Les hele saken:
Taxiselskapet Ridel får kritikk for å komme for sent og utebli

Kilde: nrk.no, ridel.no

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler

Dette nettstedet bruker cookies/"informasjonskapsler" for å forbedre funksjonalitet og brukeropplevelse.

Vis mer

Teknisk info

Når du besøker et nettsted vil webserveren logge noe teknisk info som din IP-adresse, hvilken nettleser du bruker og tidspunktet for hver gang du forespør data fra serveren, altså når du klikker på en intern lenke og laster en ny nettside eller tilhørende data som skrifttyper, bilder, ulike script som kreves for at nettsiden skal fungere.

Disse dataene spares bare en viss tidsperiode for å kunne utføre feilsøking og feilretting i systemene, og deles aldri med avisens ansatte eller tredjepart.

Brukerinformasjon

Vi lagrer noe informasjon om deg som bruker. På dette nettstedet lagres ingen sensitiv informasjon, men enkel kontaktinformasjon som du gir fra deg når du oppretter en brukerkonto eller kjøper tjenester i nettavisen vil lagres i våre databaser. Dette er nødvendig for å kunne levere tjenestene til deg. Disse dataene slettes når du sletter din brukerkonto.

Hvem lagrer vi data om?

Vanlige besøkende/lesere:

Hvis du besøker dette nettstedet uten å ha registrert en brukerkonto eller abonnement, lagres følgende data om deg:

Vis mer

Innloggede brukere og abonnenter:

Hvis du velger å opprette en brukerkonto og/eller abonnement på nettavisen, vil også følgende informasjon lagres om deg:

Vis mer

NB: Etter at data er slettet vil de likevel kunne spares i inntil 180 dager i backuper. Backuper lagres med høy sikkerhet og begrenset tilgang, og er nødvendig for å kunne drive feilsøking og ivareta brukerenes og datasystemenet sikkerhet.

Dine rettigheter:

Som bruker av dette nettstedet kan du kontakte avisen for å få dine data utlevert og/eller slettet.

Har du en brukerkonto/abonnement, kan du logge inn i din brukerprofil og laste ned dine lagrede data, samt slette din brukerkonto og tilhørende data når som helst.

Vis mer


Hvis du trykker AVVIS vil ingen informasjonskapsler lagres i din nettleser og ingen data om deg logges i våre databaser. Det betyr også at vi ikke kan vite om du har godkjent eller ikke, slik at du vil se denne advarselen på hver side du besøker. Teknisk informasjon (webserverlogger) vil likevel lagre din IP-adresse og nettleserinformasjon, men dise slettes fortløpende som beskrevet ovenfor.

Vi tar ditt personvern på alvor

Empo TV bruker cookies (informasjonskapsler) til å forbedre nettstedet. Ved å godkjenne aksepterer du at vi kan sette cookies i din nettleser.

Vi lagrer så lite data vi kan, så kort tid som mulig.

Noe gikk galt! Vennligst forsøk på nytt.

Mer informasjon

Siden lastes nå på nytt...